niedziela, 31 marca 2013

Zamotek



Po raz pierwszy zrobiłam zamotek, czyli coś pomiędzy naszyjnikiem a szalikiem. Do jego stworzenia użyłam włóczki ALIZE Diva Batik Design 3245.
Dumna jestem z siebie niesamowicie, bo nigdy nie robiłam nic na szydełku (sznurów koralikowych nie liczę, bo to zupełnie inna bajka) a mimo to wyszło mi pięknie i równiutko. Wiem, że zwykły prostokącik to żadne wyzwanie, ale jak ktoś nie ma najmniejszego doświadczenia to nawet taka pierdółka cieszy ;)
Dzięki pomocy Asi udało mi się stworzyć coś co mnie zadowoliło ;)
Zamotek to 6 sznurków o długości 3m połączonych ze sobą wąskim szydełkowym paseczkiem. Dodatkowo zrobiłam opaskę zapinaną na zatrzask, która pozwala na więcej możliwości stylizacji.

Dzięki Asiu :)

9 komentarzy:

  1. cieszę się, że moje rady okazały się przydatne :) i faktycznie paseczek wyszedł Ci idealnie, szydełko Cię lubi ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze raz dziękuję :) A co do szydełka... chyba też je polubię ;)

      Usuń
  2. a zamotek też trzasnęłaś na szydełku? wyszło naprawdę pięknie i równo, mnie pokonał młynek dziewiarski i porzuciłam zamotkowe plany... wrócę do nich pewnie następnej zimy, o ile będzie jakaś przerwa na lato ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez przesady :) ja wiem, że jestem szurnięta, ale nie aż tak ;) zamotek jest młynkowy :)

      Usuń
  3. Super wygląda ten zamotek. Ja męczę się od 2 dni ze zrobieniem takiego sznura, niestety chyba jestem mało zdolna, bo już tyle razy próbowałam i nic się nie udało. Jak już idzie dobrze robota,to plecionka musi spaść z młynka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz pamiętać o obciążeniu sznurka i ja zrobiłam jeszcze jedną rzecz... Założyłam sobie na młynek gumkę do włosów (taką zwykłą frotkę). Musi być w miarę ciasna, żeby dobrze trzymała naprężoną nić, ale nie za bardzo, żeby też jej nie blokowała. Powinno pomóc. Powodzenia :)

      Usuń
  4. Dzięki bardzo za radę. Spróbuję może się tym razem uda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku jakie to piękne ! Ja właśnie robię swoją pierwszą zamotkę i zupełnie nie wiem jaki obwód ma mieć takie cudo, żeby się ładnie oplatało wokół szyi. Podpowiesz mi?
    Zapraszam do mnie:
    http://lapkami-stworzone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, tak jak napisałam w opisie pracy zamotek najładniej układa się przy 6 sznurkach po 3m każdy. Po prostu robisz oddzielne kawałki po 3m, a później je ładnie łączysz. Pierwszy zamotek robiłam z jednego kawałka, ale nie byłam zadowolona. Podział na sznurki zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...